Дърводелския тезгях – крайъгълния камък на работилницата

Posted on Updated on


Страхотна статия за едно на вид странно нещо но едновременно едно от най-важните неща в една дърводелска работилница и именно The Тезгях!!!
Приятен прочит..

Дърводелски свят

Все още си спомням времето, когато като малко дете обичах да отивам „под сайванта“ в къщата на дядо ми, където освен всичките стари инструменти стоеше една удивителна за моите детски очи по форма и функция маса, която дядо ми и баща ми наричаха „тезгях“. Спомням си как разглеждах странните форми на тезгяха особено на мястото където някога е стояла дърводелската стяга. Учудвах се какви са тези квадратни дупки по повърхността на масата. Недоумявах защо бяха там и кому бяха нужни. Отговора на тези въпроси дойде едва 20 години по късно, когато за първи път вече с очи на дърводелец се запознах с функциите на класическия дърводелски тезгях.

Бях много изненадан да разбера как тези функции остават напълно практични и необходими дори за съвременния дърводелец. Тогава се върна носталгията по стария тезгях на дядо ми. Старата му къща обаче вече беше продадена и аз с голямо съжаление научих, че стария тезгях…

View original post 1 475 more words

Вашият коментар

